Studio Virtual
Studio Virtual
6.9.1994
Náměstí 14. října 2/1307, 150 00, Praha 5

Počty dabingů

Vyrobených 549
Spolupráce 1
WWW
Popis

Studio bylo založeno zkušeným zvukařem Pavlem Dvořákem. Název společnosti je AMP spol. s.r.o. Nachází se v prostorách bývalého kina Sport, vybudovaného ve 20. letech a na konci éry němého filmu přebudovaného na zvukové kino. V roce 1950 bylo uzavřeno a přebudováno na první specializované studio českého dabingu. V polovině roku 1950 sem bylo z hudebního studia Smečky, nevhodného pro mluvené slovo, přeneseno natáčení dabingů Československého státního filmu, pozdějšího Studia pro úpravu zahraničních filmů a Filmového studia Barrandov Dabing. V letech 1950-1968 zde byly s malými výjimkami (např. ruchové studio v Hostivaři) natočeny všechny české filmové dabingy, ale i po otevření druhého natáčecího studia Sparta v Michli zůstával Sport prvním, technicky i prostředním lepším studiem. Studio Sport bylo barrandovským dabingem opuštěno po organizačních a technických změnách a jeho přesunu na samotný Barrandov v roce 1991. Zůstalo však zvukovým studiem, provádějí se zde zvukové postprodukce a později se sem vrátila i výroba dabingu pod firmou Studia Virtual. Studio Virtual založil zvukař Ing. Pavel Dvořák společně s kolegy v roce 1994. U jeho zrodu stál mimo jiné významný český dabingový a filmový režisér Prof. Zdeněk Sirový. Na počátku výroby stála převážně česká produkce. Natáčely se zde nejprve televizní seriály zvučných jmen, například Život na zámku, Na lavici obžalovaných justice, Šípková Růženka. Na pole filmové postprodukce studio vstoupilo úspěšnými filmy Knoflíkáři, Kytice či posledníma dvěma díly „Básníků“. Po 26 letech práce stojí za celým týmem stovky realizovaných projektů. V roce 1996 se k české filmové tvorbě připojila i tvorba zahraničních snímků. Do České republiky zavítala společnost DCVI (Disney Character Voices International), která pro studio Walt Disney Pictures zajišťuje na celém světě dabování jejich filmů. Nejprve si nechávala vyrábět české znění na Barrandově, později část tvorby přesunula i do jiných studií, mezi nimiž bylo i Studio Virtual. Hned první spolupráce dopadla výborně a DCVI postupně přešla s celou filmovou výrobou do tohoto pražského studia. Kvalitativní požadavky DCVI jsou natolik odlišné od běžného dabingu, že studio muselo pro jejich splnění vytvořit tým kvalifikovaných specialistů a samozřejmě příslušné technologické zázemí. Postupně kromě animované tvorby získalo Studio Virtual také zakázky na filmy dalších produkčních amerických společností.